Vaartmatinee_banner.jpg

Vaart Matinee

IVM CORONA GAAT DIT EVENEMENT NIET DOOR!!

De Stichting LiBel en Dorpshuis De Vaart in Linschoten organiseren op

ZONDAGMIDDAG 29 MAART vanaf 15.00 uur

een geweldige matineevoorstelling in het dorpshuis van Linschoten. In dit eerste concert van een serie Vaart Matinees, werkt Quintessa samen met duo Mete Erker & Jeroen van Vliet en Divinas doin’ it again. Het belooft een bijzondere middag te worden vol meerstemmige zang, afgewisseld met prachtige piano- en saxofoonmuziek en combinaties waarbij er onderling wordt samengespeeld.

Duo Mete Erker & Jeroen van Vliet

Saxofonist Mete Erker en pianist Jeroen van Vliet vierden op 1 april 2019 de release van hun nieuwe duo-album PLUIS. Dit album is het resultaat van 30 jaar intensief samenspel. De muziek van Mete Erker & Jeroen van Vliet is beeldend en poëtisch. Soms is ze wrang, maar nooit vanuit donkerte. Schoonheid voert de boventoon, en verstopt in de binnenstemmen zit de tegenkleur. Het begon allemaal in 1989 met het Erker Kwartet. Sindsdien werken ze samen in een ongelooflijke hoeveelheid en verscheidenheid aan projecten met grootheden als de Zuid-Afrikaanse trompettist Feya Faku,Connie Janssen en het Asko|Schönberg ensemble. In 2014 won Jeroen van Vliet de prestigieuze Boy Edgar Prijs.

Mete Erker, saxofoon

Jeroen van Vliet, piano

www.erkervliet.com

Quintessa

Een vocal quintet met pit en een passie voor zingen. Quintessa bestaat uit Marian Venemans, Miriam Godrie, Mary van den IJssel, Karin Oxfoort en Sandra Gevaert. De zangeressen zongen al samen in het Utrechtse Divina Close Harmony. Marian, Mary en Miriam zongen daarvoor al bij studentenkoor Dekoor. Quintessa zingt acapella close harmony in vijfstemmige arrangementen. Het repertoire is breed en gevarieerd. Van jazz, kleinkunst van o.a. Brigitte Kaandorp, en ballads van Grease en Abba, tot up-tempo nummers van Roel van Velsen en Veldhuis & Kemper. Kortom voor ieder wat wils en allemaal met een onmiskenbaar Quintessa signatuur.

www.quintessa.nl

De Divina’s doin’it again

Deze Divinas hebben in de jaren negentig met elkaar gezongen in het Utrechtse Divina Close Harmony onder leiding van Tijs Krammer. Een paar jaar geleden ontstond het idee om weer eens samen te zingen, ze deden mee aan het BALK Top Festival 2015 en werden tot hun verrassing direct winnaar in hun categorie. In 2017 bevochten ze hun eer in een klasse hoger, met medewerking van pianist Jeroen van Vliet. Dat ze nu opnieuw een paar nummers met hem mogen spelen is een grote eer! Sindsdien komen ze samen voor een leuk concert of project, zoals Gluren bij de Buren en een mini-opera met Laurens van Rooyen in Paushuize. Ze kunnen het ook niet laten, het plezier van samen zingen is te groot!

facebook: Divinas doin’ it again

Dorpshuis De Vaart, Jacob Barneveldstraat 24, 3461 GA Linschoten

Aanvang 15.00 uur

Kaartverkoop: voorverkoop via Eventbrite.nl : 12,50 (excl. servicekosten), kaarten aan de aan de deur kosten 15,- .

Deze voorstelling wordt mede mogelijk gemaakt dankzij: